Jak optymalnie wykorzystać konsultację z prawnikiem? 

Każdy z nas może mieć sytuację, w której będzie potrzebował skorzystać z wiedzy i doświadczeń profesjonalisty np. radcy prawnego, notariusza, doradcy podatkowego itd.

Poniżej kilka rekomendacji jak optymalnie przygotować się i wykorzystać konsultację ze specjalistą w swojej dziedzinie.

PRZYGOTOWANIE

  1. Nawiąż kontakt telefoniczny i ustal / potwierdź, że możesz uzyskać poradę w konkretnej sprawie np. zakup nieruchomości, rozwiązanie konfliktu, rozwód, spadek itd.
  2. Określ cel konsultacji np. analiza dokumentów, analiza ryzyka związanego z transakcją, przygotowanie się do rozwodu itp.
  3. Ustal stawkę cenową za usługę i sposób płatności.
  4. Ustal jakie dokumenty są potrzebne, aby radca prawny / notariusz / doradca podatkowy mógł udzielić porady.
  5. Wyślij komplet dokumentów np. skany, aby radca prawny / notariusz / doradca podatkowy mógł zapoznać się ze sprawą. Jeśli masz konkretne pytania, również je wyślij. Pozwoli to drugiej stronie na lepsze przygotowanie się do rozmowy.

SPOTKANIE

  1. Uzyskaj odpowiedzi na wcześniej zadane pytania. Prawdopodobnie uzyskane informacje spowodują, że będziesz mieć kolejne pytania. Pamiętaj, że mogą zdarzyć się sytuacje, na które nie będzie jednoznacznych odpowiedzi i możesz usłyszeć „to zależy”.
  2. Rób notatki.

Jeśli uznasz, że sprawa tego wymaga, poproś o pisemną opinię prawniczą. Zazwyczaj jest to opcja dodatkowo płatna (poza ceną konsultacji).

Powiązane artykuły