Jak optymalnie wykorzystać konsultację z prawnikiem?
Każdy z nas może mieć sytuację, w której będzie potrzebował skorzystać z wiedzy i doświadczeń profesjonalisty np. radcy prawnego, notariusza, doradcy podatkowego itd.
Poniżej kilka rekomendacji jak optymalnie przygotować się i wykorzystać konsultację ze specjalistą w swojej dziedzinie.
PRZYGOTOWANIE
- Nawiąż kontakt telefoniczny i ustal / potwierdź, że możesz uzyskać poradę w konkretnej sprawie np. zakup nieruchomości, rozwiązanie konfliktu, rozwód, spadek itd.
- Określ cel konsultacji np. analiza dokumentów, analiza ryzyka związanego z transakcją, przygotowanie się do rozwodu itp.
- Ustal stawkę cenową za usługę i sposób płatności.
- Ustal jakie dokumenty są potrzebne, aby radca prawny / notariusz / doradca podatkowy mógł udzielić porady.
- Wyślij komplet dokumentów np. skany, aby radca prawny / notariusz / doradca podatkowy mógł zapoznać się ze sprawą. Jeśli masz konkretne pytania, również je wyślij. Pozwoli to drugiej stronie na lepsze przygotowanie się do rozmowy.
SPOTKANIE
- Uzyskaj odpowiedzi na wcześniej zadane pytania. Prawdopodobnie uzyskane informacje spowodują, że będziesz mieć kolejne pytania. Pamiętaj, że mogą zdarzyć się sytuacje, na które nie będzie jednoznacznych odpowiedzi i możesz usłyszeć „to zależy”.
- Rób notatki.
Jeśli uznasz, że sprawa tego wymaga, poproś o pisemną opinię prawniczą. Zazwyczaj jest to opcja dodatkowo płatna (poza ceną konsultacji).